ریسک بورس اوراق بهادار: تجزیه و تحلیل و یافتن راه حل
نوشته شده توسط : مینا رها

چرا مدیریت ریسک بورس ضروری است
ریسک سیستماتیک ریسکی است که به طور کلی مربوط به بورس سهام است. عوامل مؤثر بر کل بازار ممکن است شامل رشد اقتصادی ، رکود اقتصادی ، تورم ، نرخ بهره ، نوسانات ارز و غیره باشد.

به نظر نمی رسد که نوسانات بیشتر سرمایه گذاران در بازارهای گاو نگران کننده باشد. این یکی از دلایلی است که با افزایش بازارها ،با سفته بازی سرمایه گذاران از گرفتن ریسک اضافی رنج می برند. اکثر سرمایه گذاران درک نمی کنند که نوسانات نمونه کارها به خودی خود بازده را کاهش می دهد. علاوه بر این ، هرچه بیشتر مردم "جمعیت را دنبال می کنند" اجازه می دهند احساساتشان باعث شود وقتی قیمت ها بالا هستند و پس از کاهش قیمت ها ، فروشی می کنند ، بیشتر بخرند.

یکی دیگر از مشکلات رایج سرمایه گذاران است که درصدد بازده بالای بازده در سهام با ریسک بالاتر هستند. سهام ریسک پذیری نسبت به میانگین سهام کوچکتر و اساساً ضعیف است. سهام سوداگرانه تر تمایل به بالا بردن بازار در راهپیمایی ها دارند ، اما در بازارهای پایین سقوط می کنند.

 

 

 

از آنجا که پیش بینی اینکه چه عواملی باعث بالا رفتن یا پایین رفتن بازار می شود غیرممکن است ، یک سرمایه گذار باید مدیریت اثرات ریسک سیستماتیک بر سبد سرمایه گذاری خود را مدیریت کند. در اینجا 3 راه حل برای مدیریت ریسک بورس ارائه شده است.

 

2 ریسک اصلی سرمایه گذاری
بازده تضمین نمی شود - در حالی که سهام در طول مدت طولانی عملکرد خوبی داشته اند ، هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانید در هر مقطع زمانی مشخص در بورس درآمد کسب کنید. اگرچه تعدادی از موارد می توانند به شما در ارزیابی سهام کمک کنند ، اما هیچ کس نمی تواند دقیقاً عملکرد سهام را در آینده پیش بینی کند. هیچ تضمینی وجود نخواهد داشت یا اینکه شرکت سود سهام را پرداخت می کند. یا اینکه یک شرکت حتی در تجارت باقی بماند.
ممکن است پول از دست بدهید - قیمت سهام ممکن است به دلایل مختلف تغییر کند. شما باید با ریسکی که در خرید و فروش سهام ممکن است تمام پول خود را از دست بدهید ، احساس راحتی کنید ، به ویژه اگر قصد بلند مدت سرمایه گذاری ندارید. اگر برای سرمایه گذاری در سهام ، مانند خرید در حاشیه یا فروش کوتاه مدت ، از اهرم استفاده می کنید ، می توانید بیش از سرمایه گذاری خود را از دست بدهید.

 

راه حل های مدیریت ریسک بازار سهام

 

1. سیاست انعطاف پذیر حداکثر نمونه کارها را تنظیم کنید

یک خط مشی حداکثر کارآیی نمونه کارها محدودیت ها را بر اساس تحلیل رایگان حداکثر ضرر احتمالی تعیین می کند که در آن سرمایه گذار محدوده میزان کاهش ارزش نمونه کارها را که تحمل می کند ، تعیین می کند. این پارامترهای برنامه ریزی شده را تعیین می کند زیرا شما چقدر از سبد سرمایه گذاری خود می توانید از دست بدهید. این امر تمایل به ایجاد تغییر در دارایی عاطفی را در زمان اشتباه کاهش می دهد.

شما به عنوان یک سرمایه گذار می خواهید مطمئن باشید که برای خرید سرمایه گذاری با قیمت های پایین پول دارید بنابراین تعیین میزان ریسک مجاز در نمونه کارها تحلیلی می شود. این تمرکز را بر قیمت ، ارزش و برنامه ریزی در پیش دارد.

2. از یک تخصیص دارایی تاکتیکی استفاده کنید
تعیین ریسک بلند مدت ارزیابی است. سرمایه گذاران باهوش می توانند با استفاده از یک تخصیص دارایی فعال یا تاکتیکی ،بازیگر سهام در بورس از بی ثباتی بهره بگیرند. این اجازه می دهد تا مدیر پرتفوی بیشتر از دارایی های خود را در هنگام قیمت ها معامله کند و در صورت گران بودن قیمت ، دارایی کمتری داشته باشد.

تاریخ ثابت می کند که وقتی سهام خریداری می شوند در حالی که ارزش گذاری کم است ، آنها بالاتر از میانگین بازده در درازمدت را فراهم می کنند. اما هنگامی که سهام در حالی که ارزش گذاری گران است خریداری می شوند ، بازده کمتر از متوسط ​​برای مدت زمانی طولانی است.

3. تدوین قوانین و استراتژی های ارزش
من 34 قانون و استراتژی سرمایه گذاری را نوشتم که فلسفه سرمایه گذاری من را راهنمایی می کند. داشتن یک سیاست کتبی به من این امکان را می دهد که در طولانی مدت به بررسی و تمرکز بپردازم. ممکن است تعجب کنید که چقدر مفید است که ابتدا قوانین و استراتژی های خود را تدوین کرده و سپس به طور دوره ای آنها را مرور کنید.

خلاصه
هیچ یک از ما نمی دانیم چه عواملی باعث بالا رفتن یا پایین رفتن سهام بورس خواهد شد. به همین دلیل است که بورس اوراق بهادار نیست. از آنجا که ما نمی توانیم ریسک بازار سهام را کنترل کنیم ، باید راه حل های مدیریت ریسک را پیاده سازی کنیم که شانس سود سرمایه گذاری را به شدت به نفع ما قرار دهد.





:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: